تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 20:08
157 بازدید
کد خبر : 208793

مصایب کارگران و نمایندگان کارگری در واحدهای تولیدی ادامه دارد

مصایب کارگران و نمایندگان کارگری در واحدهای تولیدی ادامه دارد

علی‌اکبر سیارمه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به وضعیت اشتغال در استان گفت: نوع محاسبه اشتغال و بیکاران باید روشن باشد، قزوین استانی صنعتی است و شهرک‌های صنعتی ما جزء بهترین‌ها در کشور هستند و بدیهی است که آمار مجموع اشتغال هم باید بیشتر از سایر استان‌ها باشد. رئیس هیات

مصایب کارگران و نمایندگان کارگری در واحدهای تولیدی ادامه دارد

علی‌اکبر سیارمه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به وضعیت اشتغال در استان گفت: نوع محاسبه اشتغال و بیکاران باید روشن باشد، قزوین استانی صنعتی است و شهرک‌های صنعتی ما جزء بهترین‌ها در کشور هستند و بدیهی است که آمار مجموع اشتغال هم باید بیشتر از سایر استان‌ها باشد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین ادامه داد: از آنجا که قزوین مهاجرپذیر است بسیاری از کارگران از استان‌های همجوار در کارگاه‌های این استان حضور پیدا می‌کنند و تعدادی هم حضور فصلی دارند.

وی عنوان کرد: وقتی واحد تولیدی به روش‌های مختلف در پایان سال شرایطی ایجاد می‌کند که کارگر مجبور است به آن تن بدهد، حقوق او رعایت نمی‌شود و به رغم دریافت حقوق باید کار کند، جای پرسش است که این چه نوع اشتغالی است و مشخص است که کارگر در چنین شرایطی حاضر به کار نیست.

این فعال کارگری استان عنوان کرد: خصوصی کردن بنگاه‌های کاریابی هم از مواردی است که باید بررسی شود، آیا افرادی که به این کاریابی‌ها معرفی می‌شوند هم به عنوان اشتغال ثبت می‌شوند؟

سیارمه تاکید کرد: برخی مسایل فرا استانی بوده و صرفا مختص قزوین نیست، اشتغال از جمله این موارد است که به بررسی فرا استانی نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.