تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 12:13
293 بازدید
کد خبر : 208865

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های سونی

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های سونی

سونی یکی از پیشگامان بازار تلویزیون است که از سال‌ها پیش قدم‌های بلندی در این بازار برداشته است. سونی همان برندی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی برای نخستین بار تلویزیون‌های OLED را تولید کرد و همواره یک قدم جلوتر از تولیدکنندگان عادی حرکت می‌کند. شاید همین فناوری‌های تازه باعث شده‌اند که تلویزیون‌ سونی نسبت

سونی یکی از پیشگامان بازار تلویزیون است که از سال‌ها پیش قدم‌های بلندی در این بازار برداشته است. سونی همان برندی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی برای نخستین بار تلویزیون‌های OLED را تولید کرد و همواره یک قدم جلوتر از تولیدکنندگان عادی حرکت می‌کند. شاید همین فناوری‌های تازه باعث شده‌اند که تلویزیون‌ سونی نسبت به دیگر رقیبان قیمت بالاتری داشته باشند؛ اما پرداخت چنین هزینه‌ای با کیفیت بالای تلویزیون جبران می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید تلویزیون تازه‌ی خود را از برند سونی انتخاب کنید؛ مطلب پیش رو را از دست ندهید. در ادامه چند نمونه از بهترین تلویزیون‌های سونی را معرفی کرده‌ایم تا شما بتوانید هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید.

تلویزیون SONY 55X80L

این تلویزیون همزمان با کیفیت بالا دارای قیمت مناسبی است و همه‌ی امکانات مورد نیاز را یک جا گرد هم آورده است. قابلیت پالت رنگ TRILUMINOS PRO باعث شده است تا کیفیت و تنوع تصویر در این مدل بهتر از دیگر نمونه‌های تلویزیون‌های عادی بازار باشد. پردازشگر X1 هم در ایجاد کیفیت بالا و رنگ‌های متنوع اثربخش بوده است و باعث شده تا تصاویر بسیار زنده و واقعی به نظر برسند. سونی همچنین به کمک قابلیت ۴K X-REALITY™ PRO ترتیبی داده است تا تصویر با کیفیت‌های مختلف شبیه ۴K به نظر برسد و کیفیت تصویر همواره در بهترین حالت باشد. قابلیت MOTIONFLOW نیز باعث می‌شود تصویر واقعی‌تر و زنده‌تر به نظر بیایند؛ چرا که طی این قابلیت، شمار فریم‌های تصویر بیشتر شده و تصویر نرم‌تر از پیش نمایان می‌شود.

تلویزیون SONY 55X80L

این مدل هم مانند بسیاری از تلویزیون‌های سونی با گوگل تی‌وی هماهنگ است؛ بنابراین کاربران می‌توانند به شمار زیادی از فیلم و سریال و دیگر خدمات گوگل دسترسی داشته باشند. از دیگر قابلیت‌های جالب این مدل می‌توان به تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش اشاره کرد که با توجه به تاریک یا روشن بودن اتاق تغییر می‌کند.

خوشبختانه سونی در ساخت این مدل تنها به فکر کیفیت تصویر نبوده و کیفیت صدا را هم از یاد نبرده است. برای نمونه فناوری DOLBY ATMOS باعث می‌شود تا صدا در هر نقطه‌ای از اتاق به خوبی به گوش برسد و در کل صدا واضح‌تر و پرجزئیات‌تر باشد.

این تلویزیون همچنین دارای دو حالت GAME MODE و STANDARD MODE است که یکی مخصوص بازی و دیگری ویژه‌ی تماشای فیلم و سریال است؛ بنابراین کاربران با سلیقه‌های متفاوت به یک اندازه از مزایای این مدل بهره‌مند می‌شوند.

تلویزیون SONY 55X90K

تلویزیون  ۵۵X90سونی یکی از مدل‌های رده متوسط این برند است که با وجود قیمت مناسب، کارکردهای متنوعی دارد. پردازشگر XR باعث شده تا کیفیت تصویر این مدل استثنایی باشد و تصویر با جزئیات و وضوح بالا نمایش داده شود. صدا و تصویر به کمک این پردازشگر تا حد زیادی واقعی و زنده به نظر می‌رسند و تصویر سرشار از عمق و رنگ‌های چشم‌نواز باشد. این پردازشگر به کمک قابلیت XR TRILUMINOS PRO رنگ‌ها را به شکل طبیعی‌تری نمایان می‌کند که به چشم انسان آشناتر باشند.

این مدل همچنین با پلی استیشن ۵ و گوگل تی‌وی همخوانی دارد تا کاربران بتوانند انواع سرگرمی‌های خود را با این تلویزیون دنبال کنند. سونی همچنین کیفیت صدا را از یاد نبرده است و با ارائه‌ی DOLBY ATMOS نوعی صدای طبیعی و واقعی را ایجاد کرده است.

تلویزیون SONY 55X90K

فناوری MOTION CLARITY در این تلویزیون از تار شدن تصویر جلوگیری می‌کند که این قابلیت به ویژه برای بازی و مسابقات ورزشی مناسب است؛ چرا که سرعت تصویر در این نوع محتوا بالاتر بوده و خطر تاری بیشتر است. 

تلویزیون SONY 65X75K 

تلویزیون SONY 65X75K در دسته‌ی تلویزیون‌های سونی با کیفیت ۴K  قرار می‌گیرد که از بهترین کیفیت رنگ و تصویر برخوردار است. رنگ‌های زنده و کنتراست تصویر باعث می‌شود تا تصاویر روی نمایشگر زنده و حقیقی به نظر برسند. خوشبختانه این تلویزیون بسیار مقاوم است و در برابر رطوبت و گرد و خاک آسیب‌پذیری کمتری دارد. سونی همچنین ادعا دارد که جریان شدید برق نیز نمی‌تواند به این تلویزیون آسیبی برساند.

تلویزیون SONY 65X75K

این مدل از فناوری‌های نوینی همچون MOTIONFLOW برخوردار است که کیفیت تصاویر سریع را حفظ کرده و از تار شدن تصویر جلوگیری می‌کنند. کارکرد این فناوری بدین گونه است که شمار فریم‌های موجود در تصویر افزایش پیدا می‌کند تا تصویر نهایی یکدست‌تر باشد. فناوری CLEAR PHASE در بخش صوتی هم تقریبا چنین کاری انجام می‌دهد و با اصلاح صدا، آن را یکدست‌تر و رساتر می‌کند.

از آن جا که SONY 65X75K یک تلویزیون هوشمند است، به گوگل تی‌وی و بلوتوث مجهز شده و کاربران آیفون هم می‌توانند به کمک قابلیت APPLE AIRPLAY از طریق موبایل خود به تلویزیون متصل شوند. بنابراین راه‌های تعامل هوشمند با این مدل بسیار است. قابلیت جست و جو با صدا هم از دیگر امکانات پیشرفته‌ی این مدل است که کاربر را از سردرگمی و گشت و گذار دراز مدت در تنظیمات نجات می‌دهد.

سخن پایانی

برای این که بتوانید بهترین تلویزیون سونی را انتخاب کنید، ابتدا با خود فکر کنید که به چه چیزهایی نیاز دارید. تلویزیون‌های سونی پر از امکانات گوناگون هستند؛ از این رو باید دید که آیا این امکانات با نیازهای ما همخوانی دارند یا نه. اگر همچنان احساس می‌کنید که جای این امکانات و قابلیت‌ها در خانه‌ی شما خالی است، می‌توانید مدل‌های دیگر تلویزیون سونی را با هم یا با برندهای دیگر مقایسه کرده و سپس تصمیم‌گیری کنید. وبسایت نکست کالا بستر مناسبی برای این کار و تحقیق پیش از خرید است که همزمان راه خرید آسان کالا را نیز برایتان هموار می‌سازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.